Care este prețul unui site web în 2024? Află cum să estimezi costul realizării unui site.
Nu cred să existe domeniu în care prețul pentru un produs să varieze așa mult (procentual) de la un vânzător la altul ca în web design. Nu discutăm aici de tipuri diferite de site-uri web, pentru ca este evident că nu putem compara un site de prezentare companie cu un magazin online, ci discutăm despre același proiect, sa spunem cu mici diferențe la opțiunile oferite, dar care are costuri estimate complet diferite de la o agenție de design web la alta.
Care este pretul corect pentru un site web în anul 2024? Este puțin dacă plătești 1.000 lei pentru un site de prezentare? Este mult dacă te costă 10.000 lei? Cum poți afla un cost estimat cât mai aproape de valoarea reală pe care o dorești, ca viitor proprietar al unui site web?
În articolul acesta încercăm să explicăm detaliat costurile pentru fiecare componentă a unui site web și să oferim niște marje de prețuri în care considerăm că ar trebui să se încadreze o ofertă de pret, care sunt opționalele care ar putea mări foarte mult costul unui site web și ce alternative ai putea avea pentru a obține la final și un preț bun, dar și calitate sau opțiunile pe care le dorești în site.
5 Factori obiectivi care influențează costul unui site web
1. Tipul de site web
Primul factor care trebuie luat în calcul la o estimare de preț este tipul site-ului web: de prezentare, magazin online, blog, platforma e-learning sau SaaS, forum sau altceva. Un site web de prezentare a unei companii, a unui produs, a unui portofoliu, de câteva pagini web, este relativ simplu de implementat, iar prețul poate porni de la aproximativ 1.000 lei și poate ajunge ușor la 3.000 lei.
La un magazin online lucrurile se complică, din prima avem un coș de cumpărături, modalități de plată și transport, cont client și altele, pentru care ar trebui să te aștepți la un preț de pornire de la aproximativ 2.500 lei. Dacă la un site de prezentare marja de preț nu variază foarte mult, la un magazin online este influențată de tipul de produse, modalitățile de plată care trebuie activate sau integrate în coșul de cumpărături, aplicarea TVA, reguli de reducere la produse, costuri diferite de transport funcție de destinație, și alți factori care se traduc într-o marjă de preț mult mai largă. Astfel, dacă îți dorești toate aceste opțiuni în magazinul tău, așteaptă-te la un preț de pornire de 5.000 lei.
2. Design web și personalizări
Tema grafică a unui site web poate fi una simplă gratuită, una premium a cărei valoare poate varia între 250 lei si 500 lei, sau poate fi unică, realizată special pentru proiectul tău, personalizată după dorințele tale. În oricare din cazuri, personalizarea temei, schimbarea unor elemente sau adăugarea de noi funcționalități va adăuga costuri suplimentare la marjele de preț discutate la primul punct.
3. Complexitate, funcționalități, opțiuni
Orice funcție integrată în site-ul tău se traduce prin costuri extra. Dacă ai nevoie de o funcție simplă, precum afișarea unui PDF sau integrarea unei automatizări, costul poate fi destul de mic. Dar pentru cerințe mai complexe, care necesită mai mult efort pentru implementare sau plata unei licențe către o terță parte, costurile pot sări destul de mult, de la câteva sute de lei la mii de lei.
4. Conținutul site-ului web
Numărul de pagini web din site-ul tău, modul cum sunt structurate și conținutul propriu-zis (cantitatea de texte, imagini, video) pot influența destul de mult prețul final al proiectului tău. Un site de 5 pagini va avea un cost minim, pe cand unul de 50 de pagini web poate costa cu 80-200% mai mult.
De asemenea contează cine furnizează conținutul site-ului. Dacă îl ai deja pregătit, costul va fi minim, dar dacă agenția de web design trebuie să scrie textele, să cumpere imaginile pentru site și să le editeze, acest lucru implică timp și costuri adiționale.
5. Alte servicii conexe inluse în proiect
Site-ul în sine nu poate funcționa dacă nu ai un domeniu web și găzduire. Pentru aceste servicii conexe se plătește un abonament anual care poate varia între 150 lei si câteva mii de lei (pentru magazinele online cu multe produse și clienți poate fi nevoie de un VPS – virtual private server).
De asemenea serviciile de mentenanță, optimizare SEO, securizare, marketing digital vin cu costuri adiționale, fie incluse în prețul proiectului, fie facturate separat pe baza unor abonamente.
2 Factori subiectivi care influențează costul unui site web
1. Designerul web
Probabil că nu te așteptai la asta, dar costul unui proiect va fi influențat de „cine este designerul web” care îți face oferta. Un freelancer cu puțină experiență îți va cere un preț mai mic decât unul care are un portofoliu solid, are mai multe cunoștințe și mai multă încredere că poate livra ceea ce TU îți dorești. O agenție de web design va avea întotdeauna un cost mai mare pentru că în acel preț ofertat se regăsesc și alte servicii care nu au legătură strict cu site-ul tău web, ci cu sustenabilitatea firmei respective: costuri cu chiria, contabilul și alte servicii necesare funcționării ei.
2. Termenele limită urgente
Atunci când proiectul tău trebuie să fie gata într-un termen scurt, pot exista costuri suplimentare pentru asta, care în sine justifică ore lucrate peste program sau în week-end din partea designerului web. Pentru a avea o ofertă de preț mai mică, nu impune termene de realizare ci lasă acest lucru la latitudinea celui care îți face oferta.
Cum procedăm la Dream Webdesign?
Este dificil să iei în calcul toții factorii care pot influența costul final al unui proiect, iar oferta de preț trebuie să fie atractivă pentru potențialul client și să reflecte calitatea serviciilor oferite. Pentru a fi cât mai preciși, încercăm să aflăm ce își dorește potențialul client, să estimăm durata de realizare a unui anumit proces sau etapă (să normăm fiecare proces sau etapă) și să minimizăm riscul de a ne confrunta cu cerințe care nu au fost luate în calcul și care au potențialul de a da peste cap bugetul stabilit inițial.
Cu siguranță nu avem cele mai mici prețuri de pe piață și nici nu ne comparăm cu freelancerii aflați la început de carieră, dar tot cu siguranță știm că prețurile cerute reflectă calitatea serviciilor și sunt avantajoase în comparație cu a altor agenții de web design.